Din personlige plattform for mental helse og velvære!

Nyheter

logo Engø gård

Lumi arrangerer Mindfulnesshelgen™ på vakre Engø Gård på Tjøme i 2023

NYHET! Takknemlighet med kjærlig godhetmindfulness meditasjon

 

Vi er ikke alltid flinke til å ta vare på oss selv. Vi glemmer å gi oss selv den egenkjærligheten vi trenger. Positivt selvsnakk og snakke frem oss selv frem må vi bli flinkere til. Det er ikke styggen på ryggen som skal styre selvfølelsen vår.

Gi deg selv gaven med egenkjærlighet, medfølelse og omtanke!

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

NYHET! G.A.V.E.

Gjenkjenne Anerkjenne Vurdere Egenkjærlighet

For å blomstre er egenkjærlighet avhengig av ærlig, direkte kontakt med vår egen sårbarhet. Medfølelse blomstrer fullt ut når vi aktivt tilbyr omsorg til oss selv. Når meditasjonen er over sitt så lenge du ønsker for å bearbeide de tankene og følelsene som kommer opp.  

Gi deg selv gaven egenkjærlighet, medfølelse og omtanke!

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

NYHET! Pust bort engstelige tankermindfulness meditasjon

Sinnet er et perfekt verktøy, men en forferdelig mester. Vi identifiserer oss gjerne med tankene våre og lar de styre livet vårt. Men det er ikke sikkert at vi har det tankesettet, eller mindsettet, som tjener oss. Negative og engstelige tanker med Styggen på ryggen som sjef gjør oss ikke noe godt.

I denne meditasjonen jobber vi med å puste bort negative og engstelige tanker. Ved å rydde bor de negative og engstelige tankene gir vi plass og rom for positive tanker for å gi oss selv et bedre liv i hverdagen.

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

NYHET! Mindful oppmerksom pustBreathwork Mindful oppmerksom pust

Denne breathwork-meditasjonen innledes med oppmerksomhet på spenninger i kroppen. Vi gjør en kort bodyscan før vi til slutt introduserer pusteteknikken. Vi tar rolige pust inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Du kan sitte så lenge du føler behov for å puste med denne teknikken.

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

NYHET! Takknemlighet ved bruk av sansenemindfulness meditasjon

Lykkeforskning viser at dersom vi er oppmerksomme, tilstede og utviser takknemlighet har vi en større grad av opplevd lykke. Og vi ønsker alle mer lykkefølelse i livene våre

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

NYHET!  Egenkjærlighet for indre ro

Denne mindfulnessmeditasjonen bringer oss hjem til oss selv. Vi gir slipp på ønsket om å søke en følelse av komfort eller stabilitet utenfor oss selv. I denne meditasjonen søker vi indre ro, komfort og stabilitet. Det er jo der disse følelsene egentlig er.

Dette er en variant av en kjærlig-vennlighet meditasjon, også kjent som Metta, for å føle deg mer jordet og rolig, uansett hva som foregår i din ytre verden. 

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

NYHET!  Mindfulnessklassen Signatur30mindful Yoga Nidra

Sett av en halv time til deg selv og gi deg den egenkjærligheten du trenger i en kaotisk og stressende hverdag.

Mindfulnessklassen Signatur30 gir deg en rolig og behagelig breathwork/pusteøvelse som trekker deg mot stillhet i ditt eget sinn og kropp.
Den påfølgende body scan/kroppsskanningen trekker deg enda dypere inn i kroppen og du blir mer bevisst din egen kropp og hvor avslappet den nå føles. Alle spenninger løses opp og musklene får en hvile.
Mindfulnessklassen Signatur30 avsluttes med det som antas å være verdens eldste meditasjonsteknikk, Anapana, hvor vi bevisst og avslappet har oppmerksomheten på pusten.

Direktelink for deg som er medlem og logget inn>>

Logg inn eller bli medlem for å meditere.

Vær forsiktig!

Mindfulness kan gi deg økt lykkefølelse. Mindre opplevd stress. Bedre kontroll over livet ditt. Økt selv-medfølelse. Økt medfølelse overfor andre. Blir mer positiv og optimistisk. Bedre helse. Redusert angst. Bedre fokus. Økt produktivitet og kreativitet. Roligere. Økt klarhet. Nåværende bevissthet kan gi deg indre ro og et bedre liv.

Hvis du er i tvil, har en sykdom eller er under behandling, vennligst kontakt din lege eller annet autorisert helsepersonell før du mediterer eller gjør pusteøvelser!